Open Opzegging voor de RK kerk

OK, dit was het dan. Schrap mij maar, count me out! Ik heb de geur van achterlijkheid en hypocrisie veel te lang om mij heen geduld. Ik was nu mijzelf schoon en trek nieuwe kleren aan.

Ik geloof in religie die vrouwen eert en hen volmondig en volledig accepteert, ook als leerling en priesteres.

Ik geloof in religie die geboortebeperking prefereert boven hongersnood.

Ik geloof in religie die sexualiteit onvoorwaardelijk viert als iets moois tussen mensen, ook buiten het huwelijk.

Ik geloof niet in een religie die honderden jaren nodig heeft om de verworvenheden van de wetenschap schoorvoetend te incorporeren in de eigen leer.

Ik geloof niet in een organisatie die misbruik en geweld door eigen personeel bagatelliseert en verdonkeremaant.

Ik geloof niet in de Bijbel als het woord van God.

Ik geloof niet in Jezus Christus als zoon van God.

Ik geloof niet in de paus als plaatsvervanger van Christus op aarde, noch in diens onfeilbaarheid.

Ik geloof niet dat uw leer fundamenteel veranderd is door de eeuwen heen, noch dat zij op korte termijn zal veranderen.

Kortom, ik geloof dat ik maar eens opstap.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

